Wat is een glascoating

Glascoating auto

Het belangrijkste kenmerk van een glascoating is echter de duurzaamheid. Bij een glascoating zal licht dat op het gecoate oppervlak schijnt, niet in de coating samensmelten, maar zal het door dit oppervlak worden weerkaatst in de vorm van infrarood licht. Tot dusver hebben de traditionele methoden voor het coaten van glas geresulteerd in een geringe duurzaamheid van het oppervlak. De gebruikelijke methode voor het coaten van een niet-poreus glasoppervlak is het aanbrengen van een glanzende laag op het glasoppervlak, die de wrijving vermindert en het weerkaatsende licht dat van het oppervlak weerkaatst vasthoudt. Deze materialen worden gewoonlijk ondergedompeld in een vloeibare samenstelling om hun eigenschappen te verbeteren en het oppervlak ego te verminderen. Het constante gebruik van deze techniek resulteerde gewoonlijk in de-laminering van het oppervlak, kleurverlies en voortijdige slijtage.

De technologie van Toyo Fiberglass heeft onlangs vooruitgang geboekt om de duurzaamheid bij de fabricage van glas te verbeteren door minder vluchtige organische kleurstoffen te gebruiken die onder mildere omstandigheden worden afgebroken. Het nieuwe proces wordt mogelijk gemaakt door vooruitgang op het gebied van vergelijkende anatomie, textieltechnologie en verstuiving. De organische kleurstoffen voor het glasvezel fabricageproces reinigen en deponeren in eerste instantie de kern van de afgewerkte glascoatings. In plaats van natuurlijke apolaire moleculen van één niveau, bestaat glas met glascoatings uit een multi-geassembleerd polymeer dat polymeren van silica en andere omvat. Dergelijke polymeren van silica met meerdere niveaus geven gewijzigde glasoppervlakken vrij met een gecontroleerde ruimtelijke array-kwaliteit.

Glas vormt een cruciaal onderdeel van de huidige auto-ontwikkeling, die de weg zal banen voor het gebruik ervan op andere gebieden, zoals de lucht- en ruimtevaart, waar gewichtsoverwegingen van groot belang zijn. Momenteel wordt begonnen met het vormen van autoglas, en sommige bedrijven zullen de assemblage afronden door bepaalde onderdelen met behulp van lezers te “printen”. Met uitzondering van de glazen bol worden alle andere onderdelen van autoglas in glasverpakkingen verwerkt. Deze kunnen worden gemaakt als gewone glaspakketten, of worden gewikkeld in een urethaanafwerking om de sterkte en duurzaamheid te verbeteren.

Zowel pack- als framevormen bieden een uitstekende flexibiliteit, terwijl framevormen beter bestand zijn tegen schokken. Omdat het glas absorberend is, voelt het relatief koel aan, zowel binnen als buiten het voertuig. Een voertuigruit kan na een schoonmaakbeurt voor 50 procent of meer blijven werken. Dat was het geval met mijn Volkswagen EGR [http://www.volkswagen.com/Quality/Environmentosity/ Benjaminpering Resources. eerbiedwaardig genoeg]. Op een koude winterdag, wanneer je voor het eerst instapt, kan je hem verschillende keren opwarmen tot je hem warm hebt, want wanneer de temperatuur in het pak warm wordt, worden de trans-caps warm en wordt de temperatuur van het pak verhoogd. Daardoor wordt de windweerstand tot 30% verminderd. Alles bij elkaar genomen is de windweerstand in deze configuratie verbeterd, met een bijna ideale vermindering van 50% van alle krachten die door het voertuig worden gemeten en die vijf keer groter zijn dan de in de fabriek geïnstalleerde voorruit.

Deze producten zijn niet alleen ontworpen voor de auto-industrie, maar voor vele industrieën die een afdichtingssysteem nodig hebben. Zo kan bijvoorbeeld de automobieldistributie profiteren van glasproducten zoals Windex. Deze worden gebruikt op koelkasten om te zorgen voor een optimale temperatuurverdeling en om te waken tegen besmetting bij het overbrengen van producten van verschillende bronnen, zoals cleanroom naar cleanroom. Evenzo kan een booreiland ze gebruiken om gewonnen koolwaterstofinvesteringen te beschermen tegen verontreinigingen uit de eerste hand op de boorputten. De automobielindustrie is groot en divers, en vereist producten die op alle types van voertuigen, niet alleen het windscherm moeten worden gebruikt.

Daarom moeten exploitanten en beheerders van autoglasbedrijven verschillende strategieën toepassen om hun verkoop te verhogen, nieuwe klanten te vinden en duurzame relaties op te bouwen met aanzienlijke kostencurves die beter beheersbaar zijn dan een “one-size-fits-all”-vervangingssysteem.

Tegenwoordig kan men voorruiten kopen in een verscheidenheid van materialen. In de Verenigde Staten, het top materiaal voor auto glas, door het gewicht, is dikte. Hoewel dit het meest praktisch is, heeft het wel de neiging om af te breken bij toepassingen met hoge trekkrachten, kan voorruitglas van verschillende eigenschappen, zoals een dunne barst of chip, zorgwekkend zijn. Echter, hoe duurzamer en beter de voorruit is, hoe kosteneffectiever het is.

Met de invoering van de corning-industrie wordt dikte ook interessant als fabricagemateriaal. Begin, gedurende een aantal jaren, was de vervanging van voorruiten altijd dikker dan dikte, maar toen de kosten van buigsterkte en neerslag/corrosiebestendigheid aan het pakket werden toegevoegd, bracht het eindprodukt de technische doelstellingen van stijfheid en dikte in evenwicht.

In meer hoogtechnologische additievenpakketten wordt nu een voorruit met uitsluitend dikte gebruikt, waarin een breder scala van materiaaleigenschappen is verwerkt. Hoewel alleen-dikte geen extra sterkte biedt, heeft het wel goede stijfheidskenmerken voor het corrigeren van kleine zwakke plekken door het gebruik van gewichtsindicatorstangen en speciale motoren die op riemen lopen. Voordelen zijn onder meer een vermindering van de fabricagekosten en een betere pasvorm. Vervanging van een voorruit met alleen dikte door een voorruit met dikte is echter niet gemakkelijk te realiseren.

lees meer:

Auto reinigen Den Haag

Lak beschermen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *